top of page

Modellen veranderen van slanke dennen naar topatleten

In de vorige post hebben we al gelezen over word-of-mouth. Daarbij kwam de two-step-flow theorie aan bod. Deze theorie stelt dat de invloed van de media niet rechtstreeks verloopt, maar via opinieleiders. De opinieleiders zijn hier de gemotiveerde en gespierde fitgirls in de samenleving die de rest van de jonge vrouwen, de opinievolgers, inspireert en beïnvloed om ook meer bezig te zijn met sport en voeding. Om deze theorie wat te verduidelijken geef ik in deze en de komende twee posts voorbeelden van deze opinielieders. We beginnen met de meest voor de hand liggende, modellen. Tegenwoordig veranderen deze modellen van iele, slanke dennen naar topatleten. Neem bijvoorbeeld onze eigen Friese Doutzen Krous.

Vorig jaar november had ik eindelijk mijn moeder over kunnen halen om haar gebruikelijke crime serie af te zetten en te zappen naar de meest bekendste en extravaganste lingerieshow ter wereld. Je raadt het al, de Victoria Secret Show, waar de bestbetaalde modellen als ware ‘angels’ over de Londense catwalk liepen. Onze Friese trots, Doutzen was uiteraard ook weer van de partij. Heel erg benieuwd naar hoe ze eruit zou zien, zat ik voor de televisie. Ze was namelijk slechts vier maanden daarvoor bevallen van haar tweede kindje. Mijn mond viel open toen ze de catwalk op kwam lopen. Een mega strak lichaam en kijk die spieren! Daar moet ze maanden lang voor hebben gezwoegd, respect hoor.



StartFragment

Wat vind jij hier nou van? Vind je dat modellen gespierd moeten zijn? Of juist mager? Of misschien heel anders? Ik ben vooral benieuwd naar jouw mening! In de volgende posts zullen Fajah Lourens en Monique Gijsberts aan bod komen.

- XOXO - Kirsten

EndFragment



Follow #SitNS

MADE BY KIRSTEN
WITH LOVE

MY VIDEOS

SUBSCRIBE
VIA EMAIL

RECENT POSTS

MY PAPER ABOUT STRONG IS THE NEW SKINNY

bottom of page